The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

lördag 5 november 2011

WHY ARE SO MANY PEOPLE UNHAPPY IN THEIR LIVES, WHEN THEY ACTUALLY HAVE EVERYTHING THEY NEED??

Det som ofta slår mig, är tanken över hur många människor som mår dåligt, har låg självkänsla och är missnöjda... Med sig själva, med sitt liv, sitt val av partner, sitt jobb eller på något sätt saknar den DÄR känslan av riktigt grundad tillfredställdhet med sig själva och livet. Vi lever i ett I-land, där de flesta har ett jobb, har någon form av utbildning, ofta har ett fördelaktigt utseende och ett nätverk med människor kring sig. Singlar eller i familjesituationer.

Men det som mitt inlägg ägnas åt idag är, VARFÖR så många mår så dåligt, trots att vi egentligen har allt? Vad fattas dem?

Jag som "vunnit" lyckan på senare år mäts utifrån värderingen att lycka är synonymt med att hitta den rätta. Mycket möjligt, men mitt svar på hur jag lyckats hitta den rätta är att jag hittat mig själv. OCH dessutom att jag älskar mig själv. Nej... det är ingen narcisstisk orgie i en egoboost utan en harmoni, ett lugn och en väl förankrad tro i att den jag är duger MER än väl. Jag är unik - precis som alla går lever och vandrar på vår jord. DÄR sitter lösningen.



Jag har gjort en livsresa och också tidvis mått väldigt dåligt, MEN jag har alltid varit en obotlig optimist, en positiv person som älskar att GE glädje och energi till andra.

Sanningen är dock att det måste komma ifrån hjärtat. Det är en livsstil som vissa föds med och andra inte. Det enda man kan förändra till att skapa en bättre värld är sina EGNA tankar som i sin tur ger ringar på vattnet i attraherande energier. Vissa kommer aldrig att komma dit, jag säger inte tyvärr - det finns rum och space för alla. MEN ett råd är att de du upplever som energitjuvar och som du känner skapar en maggropskänsla som inte är rätt... Uteslut dem direkt!! Att älska sig själv innebär inte att du måste vara älskad av alla. Livet och universum består av flera nivåer av insikter. Lita på att du arbetar för DINA mål, inte att behaga andras.

Att bli en HEL människa innebär en hel del arbete med sig själv, men belöningen är så värd det. Det innebär att man måste ändra konstellationen av människor som kommer i din väg precis som man ibland faktiskt inse att kläder i garderoben inte passar, att man ändrat stil och att livet och modet förändrats..

Så är det med människor.. Man växer ur en del, ibland med flera storlekar. Släng dem, byt ut dem, omge dig med allt som gör dig lycklig. Människor, upplevelser, intryck - ytliga som djupa - VÅGA FÖRÄNDRA!! Stagnation i en frustration är det som skapar missnöjet... Den enda som kan förändra det... är DU!!

Tack vare mina insikter lever jag idag ett liv med en fantastisk man, en underbar familj och unika vänner. ENBART på grund av att jag är JAG!! Vi skrattar, LEVER livet och har som motto att varje sekund ska ägnas åt att se framåt och med optimism. Jag har aldrig haft ett så underbart liv som nu - men det är tack vare att jag vågade ändra min livsplan och min egen inställning till vad som är viktigt... OCH att jag verkligen ÄLSKAR den person jag fortfarande utvecklas till - för varje dag...


Life is a miracle - just let life guide you to The Secret....

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv