The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

onsdag 9 november 2011

AND AGAIN.... WHAT GOES AROUND..... COMES AROUND.....


Jag är trots min djupa övertygelse... ödmjuk inför situationen hur universum korrigerar lagen om attraktion.. Vi har under en period varit ställda inför beslut och situationer som för mig är helt obegripligliga, men som endast visar hur den lilla människan agerar.. Idag skapade tankens kraft magi. Med all rätt.. NO more backstabbings.. En kommentar från en vän sedan många år.. Man får aldrig mer än vad man tål...Vi har det för bra.. Det sticker i mångas ögon.  Kanske är det så.. MEN.. Vi förs bara närmare varann och den övriga världen ser till att skapa en onödig distans... Det är tyvärr irreversibelt..



Sanningen kommer till den som tänker kärlekfulla tankar... för dem som har för åsikt att skada och irriteras över sitt miserabla liv, försöker vända saker till ett non existable situation, och att vi har det för bra.. Well.. återigen.. What goes around.... really comes around... Sällan, MYCKET sällan ägnar jag mina tankar åt negation.. i dagsläget säger jag bara... Because.... you are worth it... and will never learn the lession of life... Jag kunde säga mer.. men väljer att inte göra det... Jag ägnar mig åt det som är viktigt i livet.. Att njuta av de som lever i harmoni och/eller i väntan på det.. Bitterhet finns inte i mina tankar..


Ikväll avnjöt vi en underbar kväll med HELA familjen.... med skratt, lek och en närhet få förunnat... Soooo lovely!!!

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv