The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

fredag 11 november 2011

I AM A COLLECTOR OF QUOTATIONS...

Jag älskar att se livet i metaforer och citat. Jag är en sann vän av tankens kraft och har i mitt äktenskap implementerat många nya synsätt och att "Tankens kraft" verkligen kan försätta berg!!

En gammal vän sedan mitt förslutna - är en mästare i att hitta citat som självklart av en anledning, alltid matchar de situationer jag befinner mig i och hanterar på mitt sätt, men även verkligen sätter fingret på viktiga "livsavgörande poäng".

Denna man - har en bakgrund få förunnat.. Visste du vem han är, skulle du bli mycket överraskad över hur intelligent, verbal och medveten om livets hemligheter, han är.. For me, it´s pure magic, ett verbalt, mentalt mentorskap, som jag gärna delar med Er.

Idag har jag samlat tre fantastiska tänkvärda citat som passar som hand i handsken utifrån de kapitel i våra liv som numer är lästa, avslutade och stängda.

Jag är stolt, lycklig och glad över att den som står mig närmast, äntligen förstått och accepterat det beslut som kommer bli avgörande för vår livskvalitet för all framtid...  Det kan inte bättre återges än att lägga upp citaten som kanske inte säger någonting om hur VI tagit ställning till dem - De är unika i sitt slag för alla - oavsett. De säger allt om Livets visdom.. Enjoy, Appreciate  & Apply them into your life... They will do wonders...





Sometimes the truth hurts.... But sometimes you need to be corrected by life - the HARD way..

Tnx T - for WORDS!!

Love / Cat 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv