The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

måndag 28 november 2011

MAGIC MONDAY - A RESUME OF THE WEEKEND AND A LECTURING REFLECTION....


En vecka kvar till Fitnessfestivalen... En underbar helg på ljuvliga Ekerö - vårt Paradis på jorden.. Dessvärre har den senaste tiden varit enormt påfrestande för kropp & själ. En dag, någon gång - kanske jag kommer skriva om det som pågår nu,men i nuläget är det endast en extremt komplex situation som gör att jag på riktigt förstår meningen med livet. Så stark, så stolt, så säker jag är på att jag från och med nu alltid kommer lita på min intuition har jag aldrig varit. Känslan av att bli misstrodd, känslan av att utsättas för de mest bisarra situationer blir i mitt liv just nu endast en stege av magiska trappsteg... Det krävs en elitidrottare i livserfarenhet för att ORKA lyfta fötterna till nästa steg, men GOD DAMNED IT.... Jag ÄR en överlevare som har en mission - och det är att ALL den erfarenhet jag får i mitt erfarenhetsbagage - kommer jag använda till att bli än ännu bättre mentor och förebild för dem som kommer i närheten av liknande situationer.

Efter en helg på Attitudemässan i kombination med en narkoleptisk trötthet började min vecka med att ägna 4 timmar till att föreläsa. Denna föreläsning var en ren njutning och en riktig booster för min tankar. I takt med att jag växer och utvecklas, inser jag att det direkt kopplas till hur jag presenterar mina teman. Man ska aldrig underskatta att ALLT som händer kan direkt appliceras i en totalt motsatt riktning - andras negation blir din egen optimism. I mitt liv finns inte tid och plats för negativa tankar och energier.
Idag är första dagen på ett nytt liv - utanför The Comfort Zone.. Det finns inget som skrämmer... det finns inget som jag backar för... Istället tackar jag ödmjukt livet för de gåvor jag får som belöning för de mest grymma prövningar..


Kärlek till Er alla - Tro mig.. det behövs en stor portion för att orka med att kräla sig fram i Bitterhetsträsket...

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv