The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

fredag 18 november 2011

THURSDAY...LOVELY THURSDAY!!!


Torsdagar är "våra" dagar, i alla fall varannan torsdag. Då kopplar vi av ifrån alla måsten, och turas om att överraska varann med något mysigt. Det blir väldigt speciellt - allt ifrån att planera min egen överraskning till O, eller att längta efter hans påhitt till mig.


Vi båda älskar god mat och dryck och hittar gärna på något som är lite annorlunda. Men det är lika viktigt att inte höja ribban för högt utan istället fokusera på avkoppling och kvalitetstid tillsammans. Denna torsdag blev det teater - Spanska Flugan på China teatern. Biljetterna hit fick vi i Bröllopspresent av Maria & Lena som arbetat med O i många år. TACK!! Som vi skrattade - jag kan varmt rekommendera den, men att rekommendera humor är svårt då vi alla är olika. VI hade i alla fall två härliga timmar med skratt så tårarna rann. Underbart!!

Kvällen inleddes med ljuvlig middag på Prinsen - magisk Biff Rydberg, och avslutades med barhopping - inget vi normalt ägnar oss åt, men mycket trevligt blev det. Guldbaren, Sturehof och ett avslutande glas vin hemma... Då vi ligger i slutspurten inför Fitnessfestivalen blev det arbete fram till 01.00.

Att leva det liv vi gör - är att ägna oss åt det liv vi VILL leva. Med eller utan barn, i arbete eller socialt... gör vi det med PASSION...
Try it - you will love it!!

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv