The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

tisdag 15 november 2011

HAVE YOU EVER CONSIDERED THE VALUE OF REAL HAPPINESS??



Under en tid har våra tankar och tro på människor vacklat.. Vår konklusion är att det som inte dödar.. stärker.. Vi är starkare och lyckligare än någonsin.. och de situationer som uppstått blir bagateller för oss, men inte i den lilla människans värld. Nu är det dag att återigen ta till.. den magi som äkta samhörighet och förmågan att lyssna på och känna av sig självt... Ta över..

Morgonen startade med en såååå stark dröm som vi delade, diskuterade och i nuläget är vi starkare än någonsin... Jag har en tro... större än min mans, över hur tanken kan försätta berg. Han blir mer övertygad för varje dag, då jag är en stark påverkare.. Nej, missförstå mig inte... Jag sätter aldrig tankar i någon annans huvud om det inte finns fog för det... MEN ibland är det skönt att sätta ned foten och.... se hur de vi älskar.. växer.. i insikt... Jag är inte Gods almighty.. MEN.... jag har en erfarenhet av livet, få förunnat, som räcker långt i vilket mentorskap som helst.. Idag var ämnet, HAR vi ens övervägt värdet av vad som är äkta glädje?

Vi kan skapa momentära ting i stunden, men det som räknas i längden är de värden som kommer från hjärtat... idag var en sådan dag.. med insikt... om vad som är äkta... och hur framtiden skapar... magi... Thanks for sharing...

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv