The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

torsdag 24 november 2011

THE LIFE OF AN ENTREPRENEOUR....



Att leva med en man som är en entreprenör ut i fingerspetsarna kräver sin kvinna. Det är ett tempo och en intellektuell tennismatch där bollarna flyger i luften som Formel 1 bilar. Jag säger som jag gjorde i mitt inledande välkomsttal på vårt bröllop - dedikerat till min man - att han är den ENDA som fått mig att vara tyst... och älskar att vara det... för att ha tid att lyssna till en man som även är min mentor, min soulmate och mitt bollplank. Vårt liv liknar ingen annans och är ett underbart sätt att leva på. Vi har dock en sak som skiljer oss åt. Vårt sätt att leva när det gäller sociala medier, och interaktiva plattformar. Jag är en Facebooknörd av stora mått, arbetar med att blogga och syns på ett flertal websidor som expertkommentator inom Hälsa & Skönhet. Min man, well, han är inte en sådan man. Han syns, fast i det tysta. Han har givit ut ett imponerade antal böcker, drivit tidningar i 27 år och figurerar i medier på SITT sätt. Häromdagen fick han ett erbjudande som han självklart konsulterade mig i först. Han fick ett erbjudande om att bli videobloggare på Entreprenör24 - som skapats av Douglas Roos, en av "Drakarna" i Draknästet på TV.  Den första videobloggen för entreprenörer och affärsmän med det "lilla extra". Han var mycket tveksam, men som ni förstår... övertalade jag honom i unikiteten att bli först inom ett forum som ingen annan gjort!
Dessutom med en bild som representerar det han verkligen är ett signum för och är hans lysande varumärke.... Att det går att kombinera en briljant hjärna med en grym fysik. Vid 54 års ålder... är min man en bloggare!! Gissa om jag är stolt!!

Enjoy / Love / Cat


http://ove.entreprenor24.se/

Du hittar de första inläggen på länken ovan! Inget manus, ingen förberedelse... Han bara är... den han är... Följ honom och resan mot projektet Fitnessfestivalen 2011 i Göteborg!!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv