The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

onsdag 23 november 2011

THE THING IS...

Jag skrev ett inlägg för länge sedan.. om hur energier påverkar oss.. eller inte.. Har DU den senaste tiden upplevt att du utsatts för prövningar i arbete, relationer eller bara hamnat i oförklarliga situationer ?

Man kan självklart välja HUR man ser på detta, men jag har en övertygelse i mitt hjärta och i min själ att det beror på att DE som är utvalda, utvecklas genom utmaningar för att bli större och mer annorlunda, ödmjuka människor. De som stannar på sin nivåer, fastnar i bitterträsket, och den enda sanningen där... är att de får leva med sig själva.. resten av sitt liv. Jag kommer aldrig att säga att någon förtjänar ett öde, men alla får i slutändan vad de förtjänar. Vi som utsätts och klarar alla prövningar får en belöning i slutändan. Svårt att förstå? Mmm.. ja, med all rätt!! MEN sanningen är att vi just nu är inne i en period av prövningar, beslut och vägval.. Jag väljer att återpublicera det inlägg jag gjorde då.. då jag känner att en favorit i repris aldrig är fel!!

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv