The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

söndag 6 november 2011

I WILL PROBABLY NEVER BE A SHOPOHOLIC.....I AM TO BUZY JUST ENJOYING LIFE..

Ägnar ofta en tanke till min bloggsystrar/bröder och älskar variationen av läsarinnehåll. Alla får sitt medan min tanke egentligen aldrig varit att få ett så stort läsarantal, men så har det blivit ändå (TACK alla ni som som tycker om mina ord)... Det som jag noterat är att många lägger stort fokus på klädinköp, sminkval och diverse rekommendationer hur man inspireras till att hitta sin stil, ELLER att få inspiration från någon annan för att se att vi alla är olika. Den sanna reflektionen from my point of wiew är.. att jag aldrig någonsin lagt upp en enda bild av mig själv tagen i en spegel med "dagens outfit" med min mobil, valet av nagellack eller ens någonsin nämnt något som jag bär för dagen...  Min blogg är en livsåskådning, en betraktelse ytlig som djup...

Jag älskar kläder, skor och accessoarer av hög kvalitet och kanske skulle skriva något om det.. men har så mycket annat att säga... Vad tycker DU? Har du ett intresse av att veta hur jag sköter min hud (Finns förvisso på www.improveme.se ) och på Ellipse Klinikken Sverige på Facebook - bli gärna medlem där och få en kontinuerlig update om de senaste trenderna inom skönhet och hälsa.

Är DU intresserad av mina klädval, hur min makeup och nagelvård ser ut? JAG skulle tycka det vore intressant med en feedback... Jag kanske missar läsare för att jag är för djup? Tro mig - jag har en ytlig sida också.. Jag älskar att skämma bort mig själv med vackra kläder i exklusiva material... Let me know... And I will tell you...

Problemet är... att jag är så märkesbunden då jag verkligen VET vilken stil/märken och kvalitet som passar mig, vad jag och min kropp trivs i... och jag ÄR ingen shopoholic... Jag shoppar i livskvalitet... Det kostar lika mycket... men räcker för en livstid...

Idag lägger jag upp ett par bilder på det JAG anser vara bra investeringar enligt MIN stil... Enjoy!!

Höst kollektionen hos Karen Millen i Orange / Grå ull med tillhörande kappa, väska och tillbehör... belongs to.. me..




Kjolen, polotröjan i höstglödig orange, kappan och en tillhörande orange clutch hänger i min garderob. Karen Millens design har följt min kropp i många år. För MIG passar designen perfekt, för det mesta de stretchiga materialen. Jag älskar designen, kvalitet, kvinnlighet och passform och alltid nyheter som inspirerar och då jag har mina färger, matchar de varann år efter år. En annan favorit är Victorias Secret, sensuella sexiga kläder UTAN en uns av vulgaritet, de bara lyfter kvinnligheten till det mest optimala. Jag har även designers av lite dyrare val... En dag kanske jag avslöjar hela min garderob, just nu räcker det för mig med att avslöja ett litet urval av "my favourite wrappings.."


Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv