The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

tisdag 8 november 2011

OLIVE, GREY & AUBERGINE....

Vårt slott är under uppbyggnad... Nu är det dags för sovrum och matsal att ta plats i den imaginära resan. Jag är av en bestämd karaktär och definitivt inte vit person. Maken älskar mina val som bitvis blir en transformation enligt honom, från en galen idé och färgsättning till en färdig skapelse vi båda fullständigt älskar. Att besöka vårt slott skapar en Åfanism... INGEN är oberörd, de flesta reagerar med ett... Åh, fan... Dagens mission och mål var vår matsal där Oliv, mixat med grått och aubergine just nu skapar en upplevelse som ska var magisk att träda in i. Tygprover från bla Designers Guild & Tiffnys är införskaffade, väggfärgen vald och NU börjar processen av att färdigställa det som kommer innebära många härliga middagar med vänner..
Ett smakprov - men inte ens i närheten av helheten... It´s gonna be veeeeery special...





Bara en taste av färgerna.... Vår matsal är ett tornrum med fantastisk form och ett magiskt ljus!!  Tanken väcktes av färgen på kallorna i min brudbukett och färgen på väggarna i sviten i Sandhamn där vi firade vårt bröllopsdygn... ÅÅÅHHH som jag längtar efter att få göra klart.Jag syr gardinerna själv - ÄLSKAR hantverket, draperingen och fallet på riktigt tunga gardiner, sidenfodrade med så coola omtag i en speciell design... Ja... detaljbilder kommer, MEN jag kommer aldrig visa upp vårt Slott offentligt - de som får se det, är endast inbjudna gäster, men inspiration till att våga färgsätta utöver det vanliga.... Blir min gåva till Er..

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv