The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

tisdag 1 november 2011

SUDDENLY I FOUND THINGS IN MY FACE THAT SHOW MY FRUSTRATION....

De senaste dagarna har tärt på kropp och själ... Livet som gift med stor familj är verkligen MER än underbart så kring DET finnns bara varma tankar och ett lyckligt klappande hjärta. Det är mer omgivningen som på ett för mig, oacceptabelt sätt beter sig mer än illa.

När jag såg mig i spegeln i morse visade spegelbilden min ögon med ett stänk av sorg i. En sorg över att små människor gör sig stora genom att kliva på andra. En stunds eftertanke resulterade i att jag sträckte på mig, log åt min spegelbild och fattade beslutet av att inte låta något påverka oss och vår värld. Min sorg ägnas mer till tanken på att liten aldrig kan bli stor...

Men vad vore världen utan dessa reflektioner? Det är då man verkligen uppskattar det man har.

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv