The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

fredag 18 november 2011

THE SOLUTION OF HOW TO TURN THINGS... THE RIGHT WAY...

Jag fick en underbar kommentar av en läsare som ställde frågan: Har du alltid var en positiv person och glädjespridare eller har Du ändrat din inställning och blivit lycklig, optimistisk och en påverkare på grund av någon speciell händelse i ditt liv?

En mycket bra fråga och en tänkvärd sådan...

Svaret blev, efter en stunds eftertanke... Att det är nog en kombination. Jag har så länge jag kan minnas, alltid varit en glad människa. Med en förmåga att se det positiva i de mest omöjliga situationer. MEN just därför har jag ibland försatt mig själv i situationer och relationer som inneburit perioder och stunder som tagit mig igenom utvecklande kriser. Det som har skapat den kvinna jag är idag tror jag personligen beror på att jag LÄRT mig av felaktiga val och beslut och skapat de största förändringarna hos mig själv, istället för att upprepa mönster och skylla på andra.

Som mitt liv är för stunden utsätts jag självklart fortfarande för situationer som prövar tålamod och energi. Men jag lever nu med en man som är min bästa vän och mentor. Vi utvecklas och blir starkare desto tuffare omvärlden är. Det gör oss båda dynamiska, inte statiska. Lösningen i att vända situationer för MIG, är att aldrig låta saker stanna och vändas till bitterhetens demon. Jag eller dem de beror.. tar sig en tankeställare, diskuterar frågan och i de fall det inte är möjligt, fatta ett beslut om valet i vägskälet. Sen följer jag den vägen, genom att lita på min maggropskänsla och aldrig se tillbaka. Det gör att jag alltid blickar framåt, kan vara nyfiken på framtiden och bara känna glädje och jag lever i övertygelse om att man attraherar in exakt de människor i sitt liv som står på din egen.

I dag är en bra dag - det är första dagen på resten av mitt liv... And I am loving it!!

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv