The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

fredag 25 november 2011

WEAKNESS OR STRENGTH.. YOU TELL ME?



Jag är en väldigt speciell person och kvinna..  Redan sedan jag var en liten tjej, poängterade min mamma att jag hade många fördelar, MEN utifrån hennes perspektiv, har jag både en del negativa OCH - tack och lov - positiva egenskaper. Notera att dessa ord uttalades när jag var ganska liten.

Jag är en DOER av stora och starka mått, men som min mor belyste som min svaghet, enligt henne... en total brist på empati. Märkligt eller hur? Ni som känner mig VET att jag om någon, bryr mig, känner och delar tankar och erfarenheter och försöker hitta en lösning utifrån min enorma erfarenhetsbank. MEN.... Det stämmer faktiskt... Jag HAR faktiskt en enorm brist på empati, viket JAG är stolt över, men som jag förstår att de som figurerar kring mig när det händr ser det som oerhört frustrerande... Jag är rak, äkta och har en total avsaknad av att kunna hålla färgen och låtsats.


I DON`T DO THAT... What you see, is what you get.... Är det det en styrka eller svaghet? Notera att jag agerar totalt annorlunda Privat & Affärsmässigt... Empati är inte alltid en styrka... det är ibland att understryka andras svagheter... Jag är allergisk... emot det... That´s my statement of the day.... Att ha förmågan att skilja styrkan i att med kärlek och empati finnas nära de som behöver.... och samtidigt kunna halshugga dem som missbrukar ett förtroende, är för mig, en angenäm övergång... !!

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv