The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

måndag 14 november 2011

TAKING CARE OF YOUR.... HEALTH??

I min vardag kommer jag dagligen i kontakt med många patienter med problem av olika karaktär. En del - rent kosmetiska som glatt och obekymrat bara önskar en lätt uppfräschning, liiiiite större läppar men fortfarande med realistiska förväntningar... När man möter människor i livet som utger sig för att vara hälsoprofeter och som i själva verket lever i en sjuk värld, gör det ont i hjärtat. Många av mina patienter som söker för olika åkommor har en hälsodeklaration som gör mig fylld med sorg. Många människor, inte nödvändigtvis vänner, som utger sig för att vara sunda har egentligen en disorder i sin anamnes.. (hälsohistorik)

Vissa värre  än andra... Min mission, min passion och livsuppgift är att göra det jag kan för att hjälpa... Jag besitter en kunskap få förunnat, men det har tagit närmare tjugo år att nå dit - OCH varje dag är en ny dag. Att ens för ett ögonblick tro,  att du positionerar Dig på en hög nivå utan att veta vad det handlar om, sänker istället för att stärka. Ju mer jag lär mig, desto mer ödmjuk blir jag över hur livets vägar varierar från person till person. Det kan gälla patienter jag dagligen möter, kollegor jag arbetar med eller människor i min omvärld.

Det enda riktiga, och den enda väg jag lyssnar på och lever efter.... är livets erfarenhet, maggropskänsla och ett sunt förnuft. TRO inte på allt som sägs, skrivs eller efterapas.. Lyssna på DIN maggropskänsla över vad som är bra för Dig och Ditt välbefinnande...

Annars finns en risk att ditt sökande blir en belastning istället för en belöning - av ditt sanna jag.

Att ta hand om sin hälsa - är FÅ förunnat att fårstå helheten av. I de mest fanatiska, vältränade fysiska kroppar ligger mångar gånger trasiga själar som drivkraft..

Min önskan är att alla någon gång hittar balansen - det är den enda sanningen och vägen till att bli hel...

Till Dig som känner dig träffad... finns det kvalitativ hjälp att tillgå... I.. am here..

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv