The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

söndag 25 december 2011

TAKING A RELATIONSHIP INTO ANOTHER LEVEL....



Aaaahhh... THE most adorable thing happened!! Jag skrev häromdagen att jag bröt två revbenben genom att halka på badrumsgolvet... Precis inför julen... Tack och lov - hade jag gjort klart ALL julmat sekunderna innan!! Vilken smärta, vilken enorm orolighet och vilken total trötthet det medför sig att hamna i en situation som denna.. Jag har, under FEM dagar inte kunnat röra mig, gå upp eller ned i sängen - om dolda kameran hade närvarat, hade alla trott det var ett skämt. Tro mig - jag har knäckt ett antal revben under mina kampsportsår och under min stuntkarriär, MEN nu är jag 49 år.... SHIIIIT det är annorlunda... Det hade definitivt kunna varit värre, precis som min arm för ett år sedan.. Jag är fortfarande vältränad och klarar TACK & LOVE lite kroppslig stryk... men.... Den fördel detta innebar var.. att både jag och min man lyckades dessutom bli extremförkylda samtidigt!!! (Han var självklart värre än jag)... Men det resulterade i fem dagars totalt... sängliggande... HUR mysigt var inte det?? Närhet, Kaffe och Julskinksmörgås i sängen... och ingen av oss lämnade dunbolstren tidigare än 11.00... Kommer vi fortsätta så? Neeej.... Men att låta kroppen få bestämma var en sann njutning!!! Vi har lyckats till och med att skratta så tårarna runnit över en nästintill patetisk situation där vi fått en försmak på hur livet som riktigt gammal skulle kunna te sig. Det är viktigt att stötta varann och finnas där även när allt inte är på topp - det är en prövning som en del inte klarar... Vi klarade det och hittade........



...... Njutning i en ny dimention!!

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv