The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

torsdag 15 december 2011

THE SECRET...



Ibland har livet sargat kanterna på mer än själen. Ibland har vi ärr och spår av defekter vi önskar dölja. Varje dag ägnar jag åt livsöden i kombination med att rent estetiskt skapa konst.
Vi har börjat använda en camoflagemakeup - Ripar! En magisk produkt när det gäller ALLA indikationer. Den kan totalt täcka, dölja och kamoflera rodnader, ärr, pigment, ojämnheter och olika diagnoser som vitiligo (pigmentbortfall) naevus flammeus (eldsmärken) m.m.

Den kan även användas som en helt vanlig foundation, då applicerad med lite fuktad svamp för att naturligt smälta in i huden och ge en fantastisk lyster!

Idag hade jag en kvinna med ett stort fult ärr som hon inte ville behandla med laser eller någon annan teknik. Vi valde att prova att täcka den då hon endast önskade en kosmetisk förbättring de tillfällen hon behövde exponera området. Vi testade omsorgsfullt ut färger. ''

Att få se lystern i hennes ögon när hon föreställde sig i ärmlösa klänningar UTAN att blickfånget blev det ärr hon hade ett sådant fokus på - DET är hemligheten till att älska sitt arbete... íbland behövs inga behandlingar eller avancerade ingrepp... bara en ny möjlighet att dölja dina defekter på ett naturligt sätt. Try it - you will LOVE it!!´

Själv använder jag Ripar som en vanlig foundation - min favorit är RC 13 - magisk hy med magiskt lyster. Välkommen på en gratis konsultation - vilke färg passar DIG? Har du något att dölja? Eller önskar du bara.... Din drömhy?...

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv