The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

onsdag 28 december 2011

THE GIFT.... & PAYBACK @ KNOWLEDGE...



Ibland... PRECIS som alla andra.... undrar man och funderar över sitt yrkesval och hur man hamnat i exakt den position man befinner sig i... i nuet. Jag tänker ofta på "HUR hamnade jag här??" men vet samtidigt att jag är en naturbegåvning över mitt mantra, mission, kall och öde.. att HÄR är jag hemma. Självklart funderar jag precis som vem som helst över OM valet var rätt? Borde jag gjort något annat, blivit något annat, blivit en större påverkare inom ett annat område än där jag verkar idag?

Svaret är NEJ!!!! Jag är en sån match made in heaven i mitt kall - jag har varje morgon... rysningar över det som kommer att överraska de patienter i mina val av behandlingar... Jag ÄR inte som någon annan... utan att sätta mig på piedestal.. Det finns MÅNGA som är fantastiska som behandlare och som åstadkommer mirakel!!



Min tanke och känsla idag.. blev en reflektion över en feedback från en patient hos mig.. En svårbehandlad hudåkomma där jag med MIN syn på saken.. Scannade av henne och hittade svåra mag & tarmproblem. Vi valde att lägga upp planen i ett antal steg. Produkter, supplementering och åtgärd i behandlingsplanen... Resultatet.. blev magiskt.. Hon kom idag för en utvärdering... Känslan blev ren magi.. Med tårar i ögonen och en såå fin present och ett kort som beskrev hennes känsla... Jag har.. knäckt nöten av hennes magproblem som INGEN annan gjort på 20 år inom traditionell medicin... På två månader har hon.... fått ett nytt liv... M... Jag är lika lycklig som DU... Det bekräftar bara det som är MIN kontroversiella medicinska kunskap och behandlingssätt....... ATT det ibland fungerar bättre än traditionell skolmedicinska läkemedel. TACK för ditt förtroende. Tack för att du vågade lita på mig och idag... har du ett nytt liv!!!

Det är underbart!!!


Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv