The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

måndag 12 december 2011

CREATING LIFE QUALITY..

Jag arbetar i ett mångfacetterat spektrum av behandlingar.. Vissa kosmetiska, vissa medicinska. Idag behandlade jag en man med multipla diagnoser - Alopeci (håravfall) och Vitiligo (pigmentbortfall). Hans ögonbryn blev en svår nöt att knäcka då kontinuerliga injektioner med kortison i kombination med de diagnoser han har skapar en enormt svårt utgångsläge.

Jag kommer lägga upp bilder inom kort över det fantastiska resultat jag skapat. Medicinsk tatuering i 3D-teknik har gjort en redan otroligt snygg man, än mer attraktiv. Har du någonsin tänkt på hur viktiga ögonbryn är för en helhet i Ditt ansikte? Att arbeta med honom är en sann glädje och lyckan var total i dag, vid hans andra refill....

Ibland infinner sig känslan av en enorm värme i hjärtat... att kreera nya ansikten med, NEJ inte enkla medel, det krävs en enorm kunskap om anatomi i denna form av dubbla diagnoser, men till och med JAG lät en tår av glädje för hans skull (han är dock coolare än jag...) över den förändring vi nu skapar i ett perfekt ansikte....

De är detaljerna som skapar helhet... TACK för att jag får ta del av en magisk transformation... Learning.. by .. DOING!!

Bilder kommer inom kort!! För Din information - besitter jag en stor kompetens inom all form av tatuering - medicinsk som kosmetisk.. Jag kommer lägga upp bilder och länkar till de jobb jag gör.. och inom kort kommer reportage både inom vecko- och månadspress likväl som i facklitterära medicinska tidskrifter... Håll utkik....

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv