The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

lördag 24 december 2011

PROMISES...



Har du någonsin tänkt över det där med energier och personkemi? Jaaaa... Jag vet, risken att bli "flummig" ligger på gränsen, men det är inte DET jag menar. HUR många människor träffar jag varje dag som beklagar sig över dem.. som stjäl energi, som utarmar dig på det du EGENTLIGEN vill lägga Din tid till det som faktiskt berikar och för ditt liv vidare? Det är en ganska hög kvot av människor i din närhet. Tänk.... Vår värld består av mer än 4 miljarder människor... Det är många... Att sticka ut, att få sin röst hörd i DET mediabruset... är inte lätt... ELLER är det det?? För mig personligen... är det en gåva att vara unik och hitta "your own thing"...



Vad står då detta inlägg för? Hmm... egentligen inget mer, men som ändå är det viktigaste i livet!!! Att lova dig själv att leta efter de människor som bygger ditt nätverk som GER i samma takt som du... Att våga göra "slut" med vänner, människor och vem som än kommer i din väg.... där du redan vet att du redan slösat energi, tid och engagemang på människor som ALDRIG kommer kunna ge något tillbaka. DU är värd de personer som får DIG att växa... Tänkvärt... Det finns enorma fantastiska personer i livet, men FÅ som är unika nog som har rätt kombination av... en avsaknad av egoism... en förmåga att lyfta och stärka.. en förmåga att skapa... FRAMTIDENS Top Notch människor som förstår vad det verkligen betyder att... leva i en teambuilding, en gemenskap utan avundsjuka, utan missunsamhet, utan istället ser möjligheterna till alla människor i DIN närhet.... att kunna utlova LÖFTEN och hålla dem... till att vi alla blir en bättre värld.... Wanna make that promise for 2012?


My wish.. is that you will...

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv