The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

fredag 30 december 2011

A SUMMARY OF 2011...



Ahhh.... The loveable feeling... Att summera ett år... är faktiskt första gången jag gör. Jag lever i nuet och lägger alltid saker bakom mig, ägnar inte så mycket tid till ältande utan är en beslutsfattare av stora mått. MEN i år kändes det rätt att summera året 2011 då jag faktiskt gjort MER under detta år än vad jag gjort under hela mitt liv. Tänkvärt är att jag gör denna summering innan dagen då vi går in i 2012.

Vi börjar från början. Egentligen startade historien Valborg 2010 då jag mötte den man jag känt i 32 år.. i en ny skepnad och inledde en relation med. Så jag börjar med hur vi LEVT vårt år som ett par. Vi firade Nyår i Egypten med en fest av en makalös kaliber!! Med Boris, Lena, Mats & Anna och alla barnen. Festen var magisk - 1200 personer som festade loss ordentligt (självklart mer hänsyn till barnen..) Galet kul!!


Jag inleder året med att vara isprinsessa och spräcka benen i underarmen men väljer att linda den själv och ägna natten till att vara Partyprinsessa på Soultrain natten lång. Ortopeden som röntgade mig två dagar sedan har nog fortfarande inte glömt vårt möte...

Vi åkte till Fitnessfestivalen i Finland - med Nordens Starkaste Man - som additional.. DEN resan är en så egen historia för sig självt..... !!  O hade glömt att betala båtbiljetten så vi hamnade i kategori Q-hytt... Det slutade med en rejäl fest på båten och ett uppvaknande vi fortfarande skrattar så tårarna rinner när vi tänker på det patetiska i hela situationen.....

Vi närvarade vid Irsha i San Fransisco och avslutade med 4 dagar i Las Vegas... Crazy & Absolutely wondelful!!


Vi spenderade en weekend i Budapest för att fira min födelsedag - en resa jag gav O som julklapp.... Den payback JAG fick.... blev ett frieri och en förlovning med ett tårflöde som aldrig tog slut... UNDERBART !!! Han överraskade mig totalt - OM jag sa ja?? Det fanns ingen tvekan - vi är soulmates och kommer så förbli resten av livet.

Dagen efter åkte vi på säkert den 25 lägenhetsvisningen i sökandet efter vår gemensamma bostad och hittade vårt Slott!! O körde över hela budgivningen och 3 dagar senare var den VÅR!!! LYCKA!!!! Ett Rosa Slottsliknande hus mitt på Fridhemsplan med tornrum och en magisk trivselkänsla....

Sommaren förlöpte med lata dagar vid poolen i Paradiset i väntan på att min lägenhet skulle bli färdig... vilket tog en ENORM tid!!! Hösten var höjdpunkten i vårt framtida gemensamma liv... Vi beslutade att gifta oss den 10 september på Grand Hotel - det mest fantastiska vi upplevt då ingen av oss varit gifta tidigare.


Efter det levde vi i ett lyckorus som fortfarande pågår.... MEN var även tvungna att ta tag i den största utmaningen.... Vi slog samman vårt boende. Efter att ha levt "Lite på nåder"... på Ekerö, där jag skulle bo under min egen lägenhetsrenovering... som tog en ENORM tid tack vare extremt dåliga val av hantverkare. Jag fick erbjudandet om att bo hos O under tiden och det var beräknat till ca 3 månader... Jo hejsan hoppsan.. När vi väl slog våra själar ihop - slog det gnistor än mer än vad det gjort från början.
Mitt /Vårt 2011 har inneburit ALLT man kan önska och jag är lyckligare än någonsin.

Det finns mycket mer att säga - först ska jag lägga upp bilder då de flesta ligger på min gamla dator som kraschade i somras. Ord säger mer än en bild. En bild säger mer än ord. Min önskan är att skapa ett collage som emotionellt tar Dig med på min resa....

It´s fantastic and so is my life.... I hope you will enjoy it - it will soon come up...

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv