The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

lördag 24 december 2011

NEVER OPEN CLOSED DOORS IF YOU ARE NOT READY FOR THE TRUTH BEHIND IT...



Tänkvärt är hur många som bara kör på i sin egen "egotakt" och utgår ifrån att de närmaste och omvärlden ska acceptera allt... bara för att det har fungerat så under en allt för lång tid. Att ha hemligheter inom "lykta dörrar" har vi nog alla. Men när någon äntligen knackar på en välbehövlig dörr..... raseras tillvaron och livet tar en annan riktning. Har DU någonsin knackat på en dörr.. och funnit en sanning du inte trodde ens i dina värsta mardrömmar var sann? OM du har det, vet du också hur känslan av maktlöshet och hur det känns när det obegripliga inträffar. Vi, som människor är indelade i två olika typer av personligheter... Notera.. i GRUNDEN, det finns en raffinerad, mångfacetterad diffenrentiering som i detta fall är ointressant, (egentligen inte, men nog sagt...) De finns några av oss, som faktiskt tänker efter utifrån eftertankens ibland smarta tröghet och förstår vad som förstör. Sen finns det några av oss som impulsivt reagerar utifrån den ena sidans mynt och bara ser till en sanning och verklighet. TÄNK om verkligheten är precis motsatt vad du tror? Tänk om den sanning du lever utifrån egentligen är en mytomanistisk skapelse som inte existerar. Har du tänkt på hur det skadar dem som lever på andra sidan myntet. Som oförstående, chockerat och med en växande ny erfarenhet över hur vissa människors duperande dualism kan skada dig för livet?

VARFÖR blev det så här? Well.. jag har min sanning som jag väl döljer men öppnar för dem som förstår. Jag tror vi alla hamnat i situationer som gör oss mållösa, som gör att vi tappar tron på The payback på att vara en god människa som vill och tror väl. Time will tell... och jag vet att rättvisan segrar i slutändan. Har man med människor som inte har en sund verklighetsuppfattning att göra, är det bara att ligga lågt och låta dem spela högt. Esset ligger redan i min ärm...

Tro mig... Jag är den mest tålmodiga.. TROTS mitt temperament, är jag SMART nog att veta när jag ska yttra mig - och då menar jag personligen. Alla ord jag skrivet ligger under yttrandefrihetens lag, vilket betyder att INGEN är utpekad, drabbad eller utvald. ÄN.... Nästa steg är att även JAG nästan önskar en polisanmälan för att jag gått för långt, sagt för mycket, förtalat, förnedrat.... men så kommer aldrig bli fallet... likaväl som de situationerna vi levt med egentligen ÄR anmälningspliktiga. 



Men vet ni... Jag har aldrig varit rädd att öppna NÅGON av mina dörrar... då jag inte har något att dölja. Men DU som besitter vetskapen om att dina dörrar är så svaga att de lätt bryts upp i atomer där sanningen finns.... Well... Jag har mitt mantra.. What goes around... comes around... Kvicksand är det snabbaste sättet att slippa ta konsekvenserna av ett otroligt ointelligent handlande, men det vore för enkelt. Hantera sanningen bakom de stängda dörrarna istället för att lägga skuldbördan på dem som minst förtjänar det.. Att lida av en dubbelbottnad personlighet är belagt med skyldighet till vård, hjälp och omtanke... MEN bara för Din skull..

Väx upp....   Den relation man skulle kunna ha utifrån de förutsättningar vi har... är för mig i nuläget... non existable... Det som gör mig MEST ledsen är att de som stått dig närmast, supportat och accepterat och TILL OCH MED varit villig att förlåta har blivit spottat i ansiktet.. Oavsett vem jag än åsyftar - hade JAG aldrig accepterat, tolererat - jag hade givit Dig en FET käftsmäll... men eftersom ingen vet vem det berör, och då jag är en person som kontrollerar mig och mina känslor, utan att ens lida av det... låter jag det blir ett Statement..

Live... & Let die.... To dare to KILL your Darlings, is a gift that makes you the perfect person...

Vem vet.... Du kanske borde ha svängdörrar? Då hinner omvärlden och du själv med att se vad som händer, innan det är... försent.. Sanningen.. kommer ALLTID ikapp..

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv