The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

torsdag 22 december 2011

CRAZY START..... AT X-MAS...



Det sägs att uttrycket "Break a leg" betyder lycka och välgång. I så fall har jag verkligen lyckats med en fantastisk start på året 2012.. Det kommer inte vara läkt förrän det nya året börjat.



Jag föll olyckligtvisvis, (eller tack och lov) på några vattenpölar i badrummet två dagar innan julafton och slog mig så illa att jag knäckte ett par revben. Ingen är lyckligare än jag!! Jag VET att nästa år är även en breaktrough OCh på ren svenska - inte ben- men väl banbrytande för min framtid. Så i nuläget ligger jag lugnt stilla i sängen, förvisso med smärtor som är olidliga, MEN vilka förändringar är inte det?

Mitt mantra och manifest - från olycka transformerat till lycka är obeskrivlig... Jag älskar varje stund av den smärta som gör mig påmind om den helande process som pågår i min kropp, hjärta och själ. Det bästa är.... att jag har min man som är mig närmast som ser till att läkeprocessen går rätt till..



LOVE TO BREAK BONES.... It makes wonder to your future... For sure... I will let you know... In time....

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv