The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

tisdag 13 december 2011

SOMETIMES YOU HAVE TO MAKE SURE TO KEEP WORD ADJUSTED TO THE SIZE OF YOUR MOUTH..


Om du känner mig... vet du att jag är en rak, kommunikativ, enkel person att ha att göra med när det gäller åsikter, Om du inte känner mig, gör jag garanterat ett intryck. Jag skulle kunna vara riktigt elak och man nu så fegt väljer de orden och själv tar på sig skulden... Det gör inte jag... Jag är ALDRIG elak... men jag säger vad jag tycker. Jag har har haft en prövotid som har varit enormt nyttig för att låta "tala vara Silver och tiga vara Guld". Vem har tjänat på det?  Well.. De som har tjänat på det, är den svaga människan som låter osanning fara genom luften som en blixt från en klar himmel... Ett naturfenomen - helt oprovocerat. Men Vinnaren i den verbala outtalade tävlingen är... den som vågat tiga och besparat lyssnaren den egentliga sanningen. Det största eldprovet någonsin... Men även den största segern. Reptilhjärnan i mig har förmodligen redan förintat upphovsmakaren till det mardrömsscenario vi suttit i.. Därför är segerns sötma desto större. Jag har inte med ett enda ord... någonsin rubbat balansen, de ord som gör andra bättre..eller sämre, valet av den bittra smak av vissa ord väljer du själv.

Jag har lärt mig mer om livet, människor och situationer på dessa veckor och månader än under 48 levnadsår. Jag tackar DIG som startade processen. Starkare, säkrare och mer trygg i alla omdömen och situationer är min vinstlott, där DU drog samma nitlott.

Jag kommer aldrig vara skadeglad, men för första gången på länge, tycker jag riktigt synd om DIG.. You messed up with the wrong kind of person... So... What goes around... comes around... Se Dig i spegeln... Din egen demon kommer att äta Dig levande... OM du inte tar till dig att du faktiskt behöver.... hjälp... Jag kommer aldrig att hata eller ta avstånd - det har du själv sett till att omvärlden gör.. I feel so sorry for your lost soul... Din lärdom borde bli att aldrig ta plats på någon annans bekostnad - kan du inte positionera Dig själv... borde du ligga lågt och vara ödmjuk... That´s the way it works.

Jag... håller mina åsikter för mig själv.. och dessa ord.. kan gälla vem som helst - ingen är utpekad... det är bara en reflektion över hur olika livets lott och öden faller... Tänkvärt..

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv