The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

söndag 8 maj 2011

THE UNBELIVABLE FEELING OF GIVING OTHERS LIFE QUALITY BACK IN ORDER.....

En av de viktigaste uppgifterna jag tacklar varje dag, är människor som av olika anledningar har svåra skador, efter olyckor, operationer som varit misslyckade och/eller de som skadar sig själva genom att skära sig med rakblad, knivar eller vassa föremål. Jag arbetar med människor som är födda med defekter som gomspalter, drabbats av bröstcancer eller "bara" råkat ur för extremt dåligt utförd kirurgi. Denna helg har haft fokus på att rekonstruera och återskapa både vävnadsskador och livskvalitet för den tragiska bakgrund som de flesta lagt bakom sig, men blit påminda av varje gång de ser sig i spegeln..

Medicinsk tatuering, Dry needling teqniques, Camoflage och Rekonstruktion av de flesta indikationer som innefattar assymetrier, pigmentbortfall, avsaknad av pigment på bröstvårtor, ärr, hudbristningar m.m. Kontakta mig gärna vid frågor om just DITT problem. Vi är först i Sverige med helt unika 3-D tatueringar - allt för att återskapa ditt ursprungliga naturliga JAG!
Man blandar färger, tekniker och måste vara en optimal artist för att åstadkomma de resultat jag sett, utfört och implementerat!!

Influgen från England - en erfaren medicinsk behandlare, var vår ciceron under denna intensiva, fantastiska helg tillsammans med Solvår - en underbar kvinna - entreprenör och initiativtagare.

De bilder du nu får se... är i flera fall rätt otäcka - vi orsakar en blödning i vävnaden, som i sin tur återskapar processer för att stimulera kroppens naturliga funktioner.... REN magi för ärr, brännskador med svåra ärr och sååååå många fantastiska möjligheter för ett mer estetiskt liv där den psykosociala biten avlastas.... TACK till Solvår och Terryn - vilken lära för livet.. att få gåvan att ge andra människor livskvaliteten tillbaka...





















Tänk att få vara en del av nästa generations tekniker som ger många bättre självkänsla och livskvalitet. I feel blessed och längtar efter att få börja ägan tid åt detta - direkt!!
Love // Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv