The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

söndag 1 maj 2011

THE BIGGEST SURPRISE EVER.....


http://www.spooncafe.hu/index_en.html

Precis som i sagor med lyckliga slut så blev vår resa till Budapest en oerhörd lycka fast istället för ett slut fick livet helt plötsligt en ny början. Helt tagen på sängen, överraskad och fortfarande i chock inser jag att jag snart kommer att bli Oves fru.... På riktigt...

Första kvällen var vikt bara för oss och bord reserverat på en oerhört romantisk restaurang - Spoon Café & Lounge - en designkrog vackert belägen på vattnet vid Donau floden. Med en magisk utsikt över ett upplyst Budapest och ett litet intimt bord njöt vi av ungersk champagne och ljuvlig mat. Vår tanke var att fortsätta skriva vår gemensamma livsplan, vilket vi också gjorde.... Vid punkt 5.... kom det som jag knappt kommer ihåg, orden som gjorde att hjärtat bultade och ögonen tårades. O säger att han har en tidig födelsedagspresent han gärna ville passa på att ge mig. Han tar fram en ask..... märkt med Bvlgari.... och jag är HELT övertygad om att han köpt den klocka jag sneglat på en tid. I mitt huvud snurrar tanken att han måste vara galen, jag fyller ju inte ens jämt, "bara" 48 år... Istället tar han min hand hårt i sin, och ser mig djupt in i ögonen och säger de vackraste ord jag hört. Exakt vad kommer jag inte att återge här, det är bara för oss, men självklart kom orden..... Jag älskar Dig - vill Du bli min fru?

Vad säger man när mannen som uppfyller alla dina drömmar, som du älskar av hela ditt hjärta, ber om Din hand, vill ha Dig som livsledsagare och hustru? Jag tror inte jag gråtit så många glädjetårar sen jag födde barn, så det självklara svaret var JAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!

Varför jag/vi har valt tystnad i mer än en vecka är för att vi valde att byta ringar och förlova oss på vår 1-års dag, vilket var på Valborgsmässoafton.






Behöver jag säga att jag längtade galet efter vår officiella förlovsningsdag??
Det här var en underbar teaser - och så väl värd att vänta på.

So.. now I am officially engaged..... soon to be married.... Lovely isn´t it....

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv