The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

tisdag 24 maj 2011

I MADE A PROMISE....

I min blogg mixar jag att skriva om det jag brinner för mest i livet. Självklart min familj och mina barn, mina vänner och det som ligger mig närmast om hjärtat. Jag delar med mig av min erfarenhet och mina tankar och min önskan är att de kan ge svar på funderingar andra kanske har.

Idag avgav jag ett löfte. Då jag är utbildad naturläkare vid sidan om min klinikchefstjänst på Ellipse Klinikken händer det ibland att jag får frågor jag inte kan låta bli att peta lite i. Jag älskar den mänskliga kroppen, dess anatomi och funktioner och har som ni vet, ägnat många år åt hård fysisk träning på elitnivå, studerat nutrition, kostsupplementering och örtmedicin under 3 decennier. Jag fick idag en fråga som jag valt att svara på öppet här - en fråga och ett ämne som jag vet många kvinnor lider av - PMS.


Jag kommer skriva ett inlägg under morgondagen om detta - Vad är symptomen, vad beror det på och hur man behandlar detta på ett bra, naturligt sätt, utan biverkningar, vilket kommer höja livskvaliteten för många.


Då jag ofta får frågan om jag vill skriva om kost och träning för kvinnor 40+, har jag fram till nu avböjt, då tiden inte räcker till, jag måste prioritera. Men för hennes skull och för Er andra som har ett intresse - håll utkik - Coming right up!!



Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv