The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

tisdag 17 maj 2011

THE CONFESSION OF A SHEDEVIL.....



Jag vet att jag inte är ensam.. Jag vet att det finns många av oss, men den raffinerade sanningen är att det är få som har förmågan att med en medvetet förfinad finess, låta den känslan vi ibland bär inom oss, få ett manifest på ett sätt som går obemärkt förbi dem vi inte vill ska se den men som blir en konkret käftsmäll för den som förtjänar det.

Jag har varit en hondjävul sedan den dagen jag föddes. Jag kan göra historien lång, men väljer att inte göra det. Min initiering i den världen skedde redan när jag var 9 år. Med en mormor som - låt oss säga - hade sina egenheter. Hon var godheten själv, med ett hjärta av guld, älskad av ALLA och doften av henne finns djupt rotad i mitt limbiska system sedan hennes död 1997. Hon gav mig en gåva - som jag hoppas jag förvaltar väl.

Att se, att känna och att egentligen aldrig döma.. bara konstatera,  är oftast inte enkelt då man ibland inte kan sätta ett finger på VAD som gör att energier krockar. Lärdomen är acceptans. Utmaningen och det som ger den sanning jag måste bekänna är.. att de tillfällen som uppstår när jag har känslan så djupt rotad i mitt hjärta, märker du det. Det är då hondjävulen i mig kommer fram. Som jag har kämpat, som jag har arbetat med att bemästra den. Numer är jag en mästare i konsten.... men den senaste tiden har varit en utmaning på högsta nivå.



Jag vann striden - mot och med mig själv. Med högt huvud har jag gått ur testen med hjärtat och integritet i behåll och känslan av att det kapitlet är avslutat, stängt och inte kommer läsas igen.

The law of attraction - what goes around comes around.. Att behandla människor som man vill bli behandlad själv kan i en del fall var en ren manipulativ lögn. Endast sanningen i Ditt eget hjärta VET om det var så Du ville bli behandlad tillbaka...

It´s a loveable feeling.. to know... That in my heart & in my soul I am the most precious angel...



Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv