The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

måndag 2 maj 2011

THERE IS ALWAYS AN IF... & A BUT..... OR NOT?


När man är mitt i livet börjar man inse hur balansgången i universum fungerar. Det är en märklig företeelse som vid första anblicken kan kännas onödig och orättvis och i vissa fall oförtjänt.
Det finns en sägen som säger att man kan inte få allt man önskar. Det kan man visst! OM man lär sig den magiska balansgång som gör att det goda, positiva och härliga med livet också måste få väga jämt med utmaningar, motgång som föder framgång och hinder på den bana vi så gärna stakar ut, får oss att se det positiva i att vara lösningsorienterad istället för problemorienterad.


Så är det för oss alla - men för de flesta stannar det vid att vi bestämmer oss för att lagen om alltings jävlighet regerar, att fastna i ett missnöje och över att ingenting är riktigt bra.

Det finns alltid ett om... och ett men... Skillnaden mellan de som lever det liv man verkligen vill leva med allt underbart det innebär och dem som fastnar i apatiträsket och förbittrar, försvårar eller bara missar meningen med livet för att dagarna ägnas åt att tänka på allt som inte fungerar är ganska enkel.

DU är din egen lyckas smed.

Gudarna ska veta att man får kyssa många grodor innan prinsen dyker upp - detta även skrivet som en metafor i alla typer av situationer - relationer, bland vänner, i yrkesval - kort sagt, applicerbart på allt i livet.


Den största förändringen har jag gjort med mig själv, mitt tänkande och min inställning till livets alla infallsvinklar. En dag bestämde jag mig för att ta reda på vem JAG var, vad JAG vill och HUR jag vill att mitt liv ska se ut.... idag, imorgon och de nästkommande åren.

Då började förändringen som idag gör att de om... OCH men.. som numer dyker upp, inte skapats av mig, utav av omgivningen. Idag och framförallt sedan några dagar har mitt liv snart slutit cirkeln i den första delen av det jag önskat. Jag har en underbar familj, fantastiska barn, och hittat min drömman. Jag bor, arbetar och lever på precis det vis jag önskar. Inget utom kärleken slösas i överflöd, men det är heller ingen önskan. Jag vaknar varje dag med ett leende på läpparna och ser fram emot varje dags utmaning som ger mig ännu en pusselbit i min livsbild.

Ingen har sagt att det är enkelt, men det är en njutning att inse.... Att för mig finns inga om och men längre.. bara... ödmjukheten inför att mina önskningar är här - jag lever exakt det liv jag drömt om att vilja leva.

Jag har blivit min egen lyckas smed....

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv