The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

onsdag 18 maj 2011

AND AS FROM NOWHERE.... I JUST WENT CRYING....

Livet snurrar som en karusell av lycka och alla fantastiska saker som händer i livet just nu. Helt plötsligt kom tiden och känslan i kapp mig.. Just i denna sekund inser jag vad som hänt den senaste tiden... Tårarna rinner och jag bara försöker låta min själ komma ikapp min kropp.

Tänk... På bara ett år, efter alla turer, svåra år med situationer där man ger upp hoppet och accepterar att livet - och lycka - det bygger man upp själv... Att starta om, våga börja på nytt, att inte ge upp!! Precis så har jag gjort - precis så har det varit... och så plötsligt... händer det... Det som jag önskar alla mina nära och kära och haft en förhoppning om att kanske en dag... kan hända mig.... Jag befinner mig i Wonderland... med Drömprinsen och hela sagan med ett lyckligt slut.

I skrivande stund kom bara allt över mig som en flodvåg av lycka - what goes around, comes around.. NU är det tydligen min tur.... Just NU slog tanken mig att jag inom loppet av 3 veckor blivit tillfrågad om jag vill bli O´s älskade livskamrat och hustru, förlovat mig, och köpt vår drömlägenhet. Living in the fast lane... Vi tjejer i familjen satt ikväll och tittade på ljuvliga brudnäbbsklänningar och gör en plan för det som ska bli VÅR dag... Vi vill ha ett litet, exklusivt bröllop med BARA de närmaste... och då händer det, jag får insikten över vad jag egentligen tackat JA till.. Vilken situation jag faktiskt befinner mig i. Lyckan väller över i tårar av lycka och först nu börjar jag inse vad det kommer att innebära. Jag kommer att bli Fru Rytter, Catharina Rytter... GALET, UNDERBART och faktiskt fortfarande overkligt. Jag är som jag är... en doer, som planerar, agerar och ser till att saker händer.. Min blivande man... Hmm... well - han är inte bara min saknade pusselbit och kompletterande "actionman". Han är helt fantastisk, en RIKTIG doer och en MAN av en kaliber jag aldrig sett maken till.  Jag brukar skämta om det och ofta säga att han nog måste varit förebild för någon av de superhjältarna som finns i serietidningar. Med ett hjärta av guld, en hjärna som hela tiden ligger steget före, som alltid tänker främst på oss i familjen, sina vänner och ser till att alla har det bra. Tillsammans är vi - FAB, läser varandras tankar och har en kemi ihop som går utanpå det mesta.  Men just idag, just nu... faller mina tårar i en strid acceptansström över mina kinder som en flod av ren magi och lycka..

I am gonna get married!! Wiiiiiihooo!!


SOM jag älskar, SOM jag blir älskad.... Så mycket kärlek som flödar i vår familj!! Äntligen har jag den stora familj jag längtat efter.  Lovely, isn´t it?

Taking the rest of the evening out for reflection... Love to you all / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv