The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

torsdag 11 augusti 2011

WHEN THERE IS NOT ENOUGH TIME.....


Åhhhhh.... tänk om jag kunde ge alla i livet den vackraste av gåvor.. Då skulle jag ge Er alla TID... det viktigaste vi har att ta vara på och ansvara för att fylla den med livets magi och mirakel.

Vi är vår egen lyckas smed, och att ens ägna tid på att förundras över andras litenhet är för mig en gåta. Att få ha hälsan är en annan fantastisk gåva och kombinationen med att få leva ett friskt liv med obegränsat med timmar vore underbart.

Just nu befinner jag mig i regnbågens land - landet där jag vet att skatten finns precis vid regnbågens ände. Frågan är bara vilket är början? Och vilken del är slutet?

Jag föredrar att se det som att det ligger en skatt i alla avslut - där det magiska svaret på gåtan är att det är en härlig början på något nytt.

So when there is not time enough..... I slow down, even more... to really enjoy every second of life... To really have the time to see The Rainbow...

You should try it....

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv