The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

fredag 19 augusti 2011

PROJECT WEDDING - MEETING THE CREATIVE TEAM....

Nu börjar det kännas att det är på allvar..... Tre veckor kvar och nu måste detaljerna sättas, vare jag vill eller inte. Jag är ibland lite väl cool när det gäller tid. Jag tror och tycker alltid att jag har all tid i världen, medan O, som är den lite mer åt andra hållet aldrig tycker att vi hinner med nåt av det vi planerat att göra. Sanningen ligger någonstans mitt emellan. Vi är båda extremt produktiva och lägger ribban ganska högt på det vi vill hinna, därav en lätt frustration emellan varven, då tiden är vad den är - och innehållet i varje minut, ansvarar man själv för att fylla med mirakel, kärlek och minnen.

Jag har dessutom lyckats med konststycket att faktiskt numera vara ägare av TVÅ brudklänningar - och har en spännande plan för hur jag ska få till användningen av dem båda.

Denna kväll var vigd för det man även kan benämna som kronan på verket - min frisyr som skall vara pricken över i på vår dag. Jag har en klar bild av hur jag vill att det ska se ut och min underbara Anna - min tärna - tog med mig till Salong Tid - till Kicki som kan skapa magi.

Vi hade en underbar kväll med prat, planering, gott vin och efteråt avslutade Anna och jag med middag på Aubergine - det var så länge sedan vi hade egen tid så det var så mysigt att få rå om varann.

Jag längtar såååå efter vår bröllopsdag - men väljer att verkligen leva i nuet och suga på karamellen och låta nedräkningen bli en njutningsfylld resa.





Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv