The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

tisdag 2 augusti 2011

PROJECT WEDDING - THE WORDS OF LOVE..

"Ålder skyddar oss inte mot kärleken, men kärleken skyddar oss till viss del mot åldrandet"

Källa: Jeanne Moreau

Det börjar bli dags att skriva mitt personliga äktenskapslöfte till O. Jag som är en van talare, håller ofta föreläsningar och utbildar inom stora grupper har plötsligt fått en emotionell tunghäfta.

I nuläget formuleras orden sakta med säkert i mitt huvud för att snart sättas på pränt. Det är stort. Det är ord som  på några sekunder ska summera och fånga både ögonblicket samt beskriva hur jag känner för den man som kommer stå framför mig och inom några minuter bli MIN man.

Ord och känslor har jag gott om, men varje gång jag tänker just på detta ögonblick av vår vigsel tåras mina ögon och jag tappar helt förmågan att koncentrera mig.

Det säger egentligen allt, eller hur? Att älska och bli älskad på ett så vackert sätt att det inte behövs sägas högt, vi vet båda vad detta kommer innebära och är kära både i varann och i tanken.

O säger att när vi väl står där kommer koncentrationen finnas där, orden falla på plats och att jag inte ska oroa mig.. Det GÖR jag inte.. jag är fullkomligt vettskrämd för jag VET att mina tårar kommer rinna galet över mina kinder, av lycka.. och att inte ett ord kommer komma fram. Samtidigt ser jag det komiska i det - den enda gång O faktiskt får mig att bli stum är när jag verkligen inte borde.

Jag har fem veckor på mig att hitta en lösning.... Time will tell..

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv