The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

torsdag 4 augusti 2011

ANGER MANAGEMENT


Vad jag lärt mig om livet är att det man ibland inte längre förstår sig på är ofta ett steg man passerat.
Vad jag lärt mig om livet är att äntligen våga lita så tryggt på min maggroppskänsla så jag VET när det är dags att vänta in resten av världen till DE förstår hur jag uppfattat och hanterar situationen. Vad jag lärt mig om livet är att de spontana ilskna reaktionerna, arga ord och tankar, inte är de bästa, de är ofta katastrofala och de man bittert ångrar timmarna eller dagarna efter.
Att sova på saken, se saken ur en annan eller någon annans synvinkel är en nyttig resa. Men att använda omvärlden som en spottkopp, blunda för verkligheten, och tro att man kan trampa på helig mark utan konsekvenser, då har man en bra bit kvar till det vi andra kallar för respekt och verklighetsuppfattning.

Det jag inte förstår är varför en del inte känner när det är stopp - att inte förstå att man underskattat mottagaren. Du som hela tiden drar i mitt finger.... kommer aldrig få hela min hand. Det förtroendet är förbrukat.

Jag kan leva med det, och gör det med glädje i hjärta och själ - Kan DU??

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv