The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

tisdag 2 augusti 2011

THE SEVEN SIN´S....


Just nu sitter jag och tänker ut formuleringen av mitt eget äktenskapslöfte till O. Det första som dök upp, utöver kärlek och känslor och hoppet om en evig förening, var tanken märkligt nog  de sju dödssynderna. Det är inte utifrån de, jag kommer att skriva mina ord, men tanken bakom dem är underbar att lägga på minnet de dagar när livet inte är en positiv kaskad av glädjerus, utan våga se de moln som kan hopas även på en Paradishimmerl. En fri översättning och tolkning av dem blev en spännande resa i tankens värld..

Detta inlägg kommer under kvällen.... Nyfiken?



Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv