The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

måndag 8 augusti 2011

PROJECT WEDDING - HOW TO CREATE SHOPOHOLICS...


Så var dagen inne för våra prinsessor att få sina hett efterlängtade brudnäbbs klänningar. Vi har ägnat timmar på nätet och valt och vrakat bland ljuvliga skapelser, lika fina som för en vuxen brud, men såklart i miniformat. Vi har haft ivriga diskussioner om valet av färg, skor och håruppsättningar. Jag inser att jag i skrivande stund skapat två minderåriga shopoholics.


Min älskade O, som är en sann vän av realistiska mål och inte ett liv vävt av drömmar, uttryckte en önskan om att inte handla från en nätbutik - skulle olyckan vara framme om klänningarna inte håller måttet, storlekar kan variera - utan istället uppsöka en butik så de kunde prova på riktigt innan beslut skulle tas. Så blev det - och ingen är gladare än jag.

Att se de små sötnosarna fara runt som två miljonvinnare på lotto och fullkomligt galet tindra med ögonen över allt vackert som fanns. Väl inne i provhytten avsattes 5 kreationer var, några tiaror, glitterskor och chiffongschalar som tillbehör. Vi hittade en underbar butik med ett stort utbud både för killar och tjejer. Letar Du efter små vackra kläder, hittar du dem här. http://www.littlefairies.se/



Jag måste nog inse att de, ivrigt påhejade av mig, precis upptäckt lusten i att bära vackra klänningar, plocka fram sina personligheter i färger och former så valen blev helt olika, men passar väl ihop med den klänning jag ska bära och vi alla tjejer fullkomligt frossade i att prova hemma, inlåsta och väl gömda för männen i huset...

Oavsett om jag nu tryckt på startknappen för mini shopoholics är det väl värt det! Att se lyckan och glädjen i att de verkligen vill vara sina vackraste jag, på vår stora dag är helt underbart.
Vi bygger starka band tillsammans i vår lilla familj. O och lilla L kommer att sköta sina egna inköp - SOM jag längtar efter att få se hans val - även vi vill ju vara så fina för varann man bara kan - jag är nog den som har problemet med att hålla mig... Vill egentligen bara sova i klänningen och bära den dygnet runt, vilket inte är helt omöjligt att jag gör, efter vigseln...


Idag är det exakt 1 månad kvar... Lovely isn´t it?

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv