The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

torsdag 25 augusti 2011

HOW TO MAKE YOU GLOW AS A BRIDE.....

Med tanke på vilken bransch jag jobbar i har jag självklart tänkt till över hur jag blir mitt absolut vackraste jag på min bröllopsdag. Många drabbas av stress, tidsbrist och problem på vägen, så jag har självklart haft en plan för dagen D.

Den innefattar hur jag äter, hur jag tränar, hur jag lever och framförallt - hur jag önskar att min hy och förhoppningsvis hela min uppenbarelse ska lysa, inte bara av kärlek, utan också av hudvård och behandlingar.. Så - hur har jag då gått tillväga?

Min plan påbörjades strax innan sommaren efter min älskade O´s frieri. Vi hade en vag plan om att gifte oss redan till hösten, men det slutliga datumet sattes för ca 2 månader sedan. Självklart kommer ju lusten av att optimera allt hos sig själv, som ett brev på posten.

Då jag är en sann vän av en livsplan, blev även resan fram till vår vigsel en plan. Den har sett ut på följande sätt.

Träning:
Min träning är ett kapitel för sig. Jag har tränat i hela mitt liv (sedan jag började dans klassisk balett som tre-åring i Fruängens kyrka) för Fru Qvarsebo. Sedan har träningskarriären varit brokig och galen. Men det som stått mig närmast hjärtat har varit styrketräning och kampsport.

Så det har aldrig varit tal om någon hysterisk inskrivning på gym - last minute call - för att få lite mer tränade armar... Snarare tvärtom. jag har faktiskt skurit ned på min hårda träning och mixat med med promenader, cykling men haft en bas av styrketräning 3-5 pass per vecka. Låter det mycket? Hmm.. jag kanske, men jag lever träning, kan inte andas utan och min kropp skriker om jag inte får min endorfinkick och lyckorus... Jag tränar i tillägg till det cardio 10-15 minuter per pass - inte mer, jag har väldigt lätt för att bli lite för hård (tacksamt, ja) men efter 45 tycker jag det är klädsamt med lite mer former. Annars blir ansiktet smalt och urgröpt...



Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv