The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

onsdag 3 augusti 2011

PROJECT WEDDING - THE DRESS...


Säga vad man vill... Jag brukar hålla huvudet kallt när det gäller det mesta. Just nu känner jag att vi vet vad vi vill, hur det ska se ut rent planeringsmässigt och inbjudningarna läggs på posten idag. Papperen från Skatteverket har anlänt och Hindersprövning & Namnbytet är på sin plats.

Glad som en lärka gjorde jag ett quickstop i går på en exklusiv liten blomsterbutik i närheten av mitt arbete. Jag stannade till där för de hade ett fantastiskt fotocollage av delikata små brudbuketter. Jag har egentligen inte tänkt att ha någon, men helt plötsligt kom infallet att det kanske jag nog ändå borde ha...

Väl inne i butiken ställer jag frågan om leveranstid på en utifrån mina önskemål, sammansatt bukett. Den första frågan jag får är självklart NÄR gifter du dig? Om fem veckor blev svaret som gjorde att den lilla expediten blev högröd i ansiktet och stirrade på mig med något vilt i blicken precis som om det var det märkligaste svar hon kunde tänka sig.... Fem Veckor????? ...blev svaret... vi har TRE MÅNADERS LEVERANSTID, MINST!!!

Hmmm... replikerade jag.. Hur kommer det sig att man kan beställa de mest fabulösa buketter till 40-50 och vilket-annat-jädra kalas som helst, dagarna innan?

Till svar fick jag... bara ett konstaterande att det var ju inte bara tiden som var ett problem, det var ju även kostnaden.. Ville jag ha exklusiva rosor, kallor eller orkidéer då skulle dessutom ramla iväg i pris ordentligt.

Som du säkert förstår var jag i princip redan ute ur butiken och insåg att lösa snittblommor blir minst lika vackert om jag nu står fast vid tanken på brudbukett....

Precis när jag hämtat mig från den incidenten passerade jag Bröllopsbutiken 100 m längre bort och tänkte att jag slinker väl in och ser över vad som finns och börjar se ut vad jag vill ha.

Efter att ha fått ta av skor och lämna in handväska  (hur man nu ska kunna stjäla en brudklänning som väger 30 kg tyllboll obemärkt) men nåväl... Efter en stunds botaniserande, hittade jag ett par modeller som jag tänkte prova för att se hur modellerna passade - ingen fanns i min storlek - men den glada expediten tyckte jag skulle prova ändå för att få en idé om vilken stil som passade... Så självklart kränger jag på mig den första skapelsen och frågar om just min storlek fanns i en annan butik eller att beställa...


Vad fick jag för svar? Jo...... VISST går den att ordna, inga problem... Leveranstiden är mellan tre-sex månader - fortfarande med ett serviceminded leende som inte riktigt fick mig att känna mig bekväm, 5 VECKOR, TRETTIOFEM DAGAR CA 840 TIMMAR innan det är dags...

Behöver jag säga hur besöket avslutades? Jag krånglar mig ur bakelsen, samtidigt hör jag i bakgrunden en ny kund, en blivande brud kliva in i butiken och "min" assistent ägnar henne all uppmärksamhet direkt.. Jag hör frågan ställas: Och när går Ert bröllop av stapeln? Om ett år hör jag kvinnan svara......

Nåväl - Om man tänker positivt är 840 timmar lång tid. Om man räknar bort de 245 timmar jag kommer att sova, de 225 timmar jag kommer att jobba, de 38 timmar jag kommer att äta och de 25 timmar jag kommer att träna, så blir det en hel del tid över.. 840-533= 307 timmar.

I will find it.. THE Dress... One way or another....

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv