The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

måndag 4 juli 2011

WORDS.... DEDICATED TO ALL YOU STRONG, UNIQUE & BEAUTYFUL WOMEN SURROUNDING ME.......


Jag har levt ett fantastiskt liv, mött människor ur olika samhällsklasser, av olika kaliber, och som ung var jag en typisk pojk-flicka... Nej, inte i den bemärkelse man kan tro, även om jag alltid gått min egen väg, utan mer att jag alltid föredrog att hänga med grabbarna... Enkel rak kommunikation, inget skitsnack man inte kunde säga direkt till den man hade en åsikt kring och alltid varit den som tränat kampsport, arbetat som en av Sveriges få stuntkvinnor under många år, tränat på elitnivå inom bodybuilding sedan styrketräning för kvinnor introducerades och kanske upplevts som lite annorlunda. Det jag aldrig givit avkall på är - just min kvinnlighet. Jag är inte mycket för det där med jämställdhet utom när det gäller jobb och karriär.


Jag älskar att vara kvinna, att klä mig typiskt kvinnligt, med höga klackar och figursmickrande kläder och älskar att bli uppvaktad - numer av min blivande man, vilket han gör galant. 

De senaste åren har jag arbetat i en kvinnodominerad bransch, som jag aldrig trodde jag skulle hamna i, men min förvåning i vad jag hittar bakom fasaderna är häpnadsväckande. Det här är inget inlägg med fokus på "Kvinnor Kan" myten - den avskyr jag som pesten. Jag är övertygad om att vi alla har en utvald uppgift att fylla och resan genom livet gör att det inte finns några tillfälligheter utan allt har en mening.
Detta inlägg tillägnar jag de fantastiska kvinnor som jag mött under min livsväg,  både nu och vid tidigare tillfällen, och till dem som jag kommer att möta i framtiden. Jag älskar människor som visar sig från sin äkta sida, som ibland kanske anses som exhibitionistiska eller utmanande, men vågar man skrapa på ytan kan det dölja sig pärlor du får som vänner för livet. Att vara en stark kvinna är ingen lätt position i livet. Du är ett hot mot de svaga, en utmaning mot de som väljer att se det som ligger i betraktarens ögon.

Det jag har lärt mig om mig själv, är att jag stimuleras av att se hur starka kvinnor faktiskt är de som ger mest. De som vågar lyfta andra, de som är trygga nog i sitt livsmanifest att ge sitt hjärta till andra och rosa istället för risa. Jag är så tacksam för att jag de senaste åren haft förmånen att träffa och lära känna fantastiska kvinnor som ger av hela sitt hjärta och blir mentorer och förebilder för många som inte kommit dit än. All eloge till Er!!

Det är så lätt att kritisera ett par för stora bröst eller implantat, för blonderat hår, för långa naglar, för mycket av det "goda" och fokusera på vissa detaljer som man upplever som negativa sidor hos andra, för att höja sig själv till en bättre människa. What goes around comes around. Det du ger - kommer tillbaka till Dig med vändande post. Jag är så tacksam över hur många underbara, vackra, starka kvinnor som finns i min omgivning...
Vackra som Ni är eller det Ni valt att skapa som en förlängning av en grym självkänsla.
All of you - keep on doing what you are doing and keep on giving!
The world will love you for that..

Den enda aspekten på detta, är att min eloge riktar sig till kvinnor som har en sann styrka i hjärta och själ... Styrka som kommer inifrån och är äkta. En skönhet som kommer ur det osjälviska att använda sina egna fördelar till att hjälpa och stötta andra. Inte de kvinnor som använder andra för att skapa plattformar genom att använda sina exihibitionistiska drag till att vinna mark och makt. De som skapar en image av ytlighet som bara är en illusion. DET ger jag inte mycket för.

Och för dem/Er som inte är där - borde tungan tystna och låta en eftertanke komma ikapp Era spekulativa utlåtanden innan man vet VEM man uttalar sig om.

Våga se igenom ytan - du kommer att älska det Du hittar - men du hittar det bara om du med okritiska ögon betraktar och låter kemin styra. Lika väl som du ska vara på Din vakt över att många använder DIN styrka för att komma sig upp ett kliv i livet.
En lärdom är att kunna urskilja vad som är sanningen.


I min värld finns numera ett antal fantastiska, unika, vackra och starka kvinnor. Tack för att Ni berikar mitt liv, min tillvaro och för att ni finns. Vad vore världen utan Er?

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv