The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

lördag 2 juli 2011

I HAVE FOUND THE SOLUTION..... LOVELY!!!



Att leva det liv vi gör, med vänner, middagar, events och ett enormt socialt umgänge kräver sin planering. Detta i samklang med tre barn, logistik och hårt krävande arbeten. Detta i kombination med just nu ett par mycket krävande livsprojekt. Jag får många frågor om hur jag orkar hålla det tempo, träna hårt och äta och dricka gott.. Inte varje dag, men nästintill.

Svaret på det är att jag/vi hittat lösningen. Jag är en champagneälskare av stora mått, njuter av vin och älskar god mat. Jag och min älskade O har som enda fördelning i vårt hushållsarbete att han förbereder middagarna med dukat bord, tända ljus och en välkomnande famn, när jag, efter en lång dag kommer hem vid 19-tiden varje dag i veckorna. Han skapar en magisk upplevelse varje dag och ger alla våra veckodagar en helt underbar touch av lyx!! Jag är så välsignad med en mästerkock som väntar och skämmer bort mig som en prinsessa!! Jag är den som står för festligheterna på helgerna och kan planera våra middagar dagar i förväg för att överraska tillbaka.

Vi avjnuter vällagad, i från grunden mat baserade på bra råvaror, mycket grönsaker och ljuvliga nyttigheter tillredda till att reta smaklökarna men som utgör bränslet till den hårda träning vi också ägnar oss åt.


Det som är lösningen på ett väl balanserat socialt liv, fyllt med vänner och njutning - är att dricka alkoholfritt vin så ofta det går. Tro mig - att hålla kroppen och hjärnan fri från onödig belastning skapar desto större njutning då man njuter med gott samvete.

Nej, vi är verkligen inga renlevnadsmänniskor, vi älskar att festa ordentligt nu och då - men det är vardagen som avgör kvaliteten på en livslång ork till att hålla vårt tempo..

Try it sometime - You will love it... Ingen av oss är egentligen ute efter ruset, men jag fullkomligen älskar smaken av champagne och vin... så varför inte dricka det och njuta av det varje dag? I måttliga mängder och utan alkoholen... That´s the solution...

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv