The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

tisdag 19 juli 2011

RECOVERY TIME.....

Efter semesterns första 10 dagar kom äntligen den efterlängtade reflexen av total avkoppling. Under min första vecka gick det inte en dag utan att jag spenderade minst 5-6 timmar framför datorn, skrivande, administrerade och ägnade en dag på kliniken för de patienter jag verkligen kände att jag ville undvika att omboka.

För mig är mitt arbete verkligen en passion jag älskar att vika tid till, men just nu behöver jag en time out tillsammans med familjen och framförallt egentid med O, vilket vi båda längtar efter så kroppen, hjärnan och hjärtat skriker efter... Min reaktion efter det fantastiska bröllopet, som var det sista jag egentligen gjorde innan min riktiga semester var att reagera med en paralyserande trötthet... Så skön och njutningen av att ligga kvar i sängen länge, titta på morgonnyheterna med mitt ljuvligt doftande morgonkaffe, var obeskrivlig.

Vi har haft våra barn och ägnat tid till dem och vänner och långsamt känner jag att själen börjar komma ikapp min kropp... Underbart!

Just nu längtar jag efter nästa vecka - vår vecka - Vår No-Time.... Där kroppen tiden och kärleken får styra...

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv