The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

tisdag 12 juli 2011

PROJECT - WEDDING.... JOIN ME ON THE JOURNEY!!!


Idag fattade jag ett beslut. Parallellt med det jag vanligtvis skriver om i min blogg kommer jag föra en dagbok över detaljer och det som kommer i vår väg inför en av de största dagarna i mitt/vårt gemensamma liv. Det är knappast någon som har missat att vi gifter oss snart. Att vi äntligen vid 50 års ålder, där ingen av oss tidigare varit gift, nu står inför en spännade resa och ett häftigt projekt. Sedan min älskade O friade - börjar det nu kännas att det är på riktigt - det börjar bli dags... att planera. Jag har redan klart för mig en hel del detaljer och längtar efter att få sätta händerna i att konkretisera dem. Pirret i magen finns där - nu är det tydligt och underbart och det går inte en dag utan att vi verkligen njuter av det vi har framför oss.



Min dokumentation och mina tankar kommer inte att avslöja alla detaljer eller de mer privata sakerna. Men det jag känner varje dag inför nedräkningen är en viktig känsla att komma ihåg och plocka fram ur gömmorna i framtiden. Ett fotografi som beskriver känslan dag för dag läggs till..... detta kommer bli min gåva till mig själv och jag kommer älska att dela den med Dig som läser.



That is my choice - because this is how I am..

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv