The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

söndag 10 juli 2011

HOW TO COMMUNICATE....??



Jag har precis insett att ordet kommunicera verkligen har olika innebörd för olika människor. En dialog kan enkelt vändas till en envägskommunikation där den andra parten dikterar villkoren för hur kommunikationen ska se ut. Detta dessutom utan en konsekvensanalys.

Är så tacksam att livet ofta lär oss att  bli både kloka och ödmjuka med åren, att jag inte ens ids bli irriterad. Lider bara med dem som stannat i sitt tankesätt och valt att sticka huvudet i sanden när sanningen kommer för nära.

Ibland är det bra att våga låta de dikterade villkoren bli en spegling och reflektion över sina egna reaktioner.

Det är tur att det finns en plats för alla på vår Herres jord. Det är TUR att sådana människor finns, de fyller en viktig funktion, för det är de som gör att andra utvecklas till bättre människor genom att välja att gå vidare och ta lärdom av eldproven.



I don´t waste either time or energy to thoose who doesn´t care.... even to try.. to understand... The meaning of life - and the importance of... How to communicate..

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv