The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

lördag 26 mars 2011

A FABULOUS ADVENTURE IN SO MANY MAGIC DIMENSIONS...


Efter snart 1 1/2 vecka av en timeout från min vardag, är det dags att låta fingrarna glida över tangentbordet med en sprudlande glädje, en varm lyckokänsla, ett nyinspirerat intellekt där saker skapat nya tankebanor och kropp och själ avnjutit kulturella, gastronomiska magiska ögonblick.  En resa med så många intryck att hela min värld av tankar förändrats..

Därför har jag valt att dela in de senaste dagarna i exakt de kategorier min hjärna registrerat, memorerat, avnjutit och kreerat. När man tror att man har ett mål med en resa, ett arbete, en relation eller upplevelser man förväntar sig och så plötsligt.. bara så där, vänds allt i en handvändning till att skapa ren magi.

Första resmålet var IHRSA i San Fransisco - en B2B mässa inom träning, hälsa, wellness. Spännande trender och nyheter inom området och inspirerande föreläsningar och ledarskap och verksamhetsutveckling. Fyra dagar ägnades åt att testa nya träningsmetoder, early-morning workouts, föreläsningar, möten med gamla vänner och nätverkande med nya människor.

Detta i kombination med härliga cocktailpartyn, middagar, shopping och sightseeing.
San Fransisco är en fantastisk stad där höjdpunkten blev Fishermans Warf, där vi efter en våghalsig färd med spårvagn i galet branta backar, avnjöt en helt ljuvlig lunch med hummer och Chardonnay med utsikt över Alcatraz.

IHRSA - THE EXHIBITION - MINGEL @ FAIRMONT & PARTY @ WESTIN







Efter en fantastisk middag med vänner sov vi sött och startade dagen tidigt med en ljuvlig frukost och spenderade hela dagen på mässan. Självklart med ett avbrott för en lång lunch på John´s Grill, som blev en favorit där vi åt mer än en gång...










Efter en fantastisk dag med många intryck väntade en trevlig middag med efterföljande mingelparty på Hotel Westin där vi träffade många härliga vänner. Behöver jag säga att kvällen blev både sen och otroligt trevlig......



Love Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv