The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

söndag 6 mars 2011

A CARISMATIC MAGIC EVENING!!

Vilken kväll, vilka kvinnor, vilken energi!!! Min ljuvliga Anna hade ordnat en helt fantastisk kväll med magiska karismatiska kvinnor!! Jag är förmodligen en minoritet när det gäller selektering av hur och varför man umgås och väljer vänner. Jag är den absolut, alla kategorier, sämsta kvinna som kan umgås med traditionella kvinnor. Jag har en väldigt manlig approach, en väldigt oempatisk sida, vilket ofta kan vara svår att förstå sig på. Det gör att jag minimerar risken av att tröttna på de ibland (notera inte alltid) typiskt kvinnliga beteendemönstren.

Därför var en kväll som denna magisk... Starka, vackra, underbara kvinnor med egna identiteter och stor integritet. Det skapar en värme i mig och en känsla av glädje av att ägna tid med människor, utvalda, speciella och unika. Som vi skrattade och njöt av att lära känna varann och allas levnadshistorier.

För mig blev kvällen inte så lång - längtan hem och behovet av balans av lugn kräver sin planering och då vi var haft en fullbokad söndag med frukostgäster som anlände 9:30 och efter en barnlogistik med lämnande av 2 av våra små telningar, väntade en brunsch med Patrik & Lola. Eftermiddagen blev en njutningsfull resa i asiatisk mat, bubblande rosa champagne, en långpromenad i solen, en stund framför brasan och nu....sitter vi här - jag och min älskade man och bara njuter av stillheten, god middag och längtar till att bäddas ned med varann i kärlekens tecken med dunbolster och himmelska drömmar...

Hoppas Din helg varit lika underbar som min // Love Cat






Vackra, ljuvliga Anna!!! Tack för en fantastisk kväll!!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv