The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

söndag 10 juni 2012

SUNDAY BRUNCH...





Det var väldigt länge sedan vi hade ett socialhäng hemma. Tiden har tagit ut sin rätt och vår tid av kontemplation och vila känns som om att det är dags att komma ur sitt komaläge. Söndagen var ägnad åt en brunch med grannar och vänner. Ärligt... jag kände redan igår, att jag inte orkade eller hade lust. Viljan att avboka var stark. Inte på grund av de UNDERBARA vänner vi bjudit in, utan på grund av att jag verkligen behöver min egen tid. 


Jag är sååååå glad att jag öppnade min dörr och njöt av att förbereda en härlig eftermiddag. Med poolhäng, champagne, färska jordgubbar och helt underbara hemlagade grillade hamburgare. Chili, guacamole, jalapenos och egen sallad från växthuset avnjöts i haciendan med infravärme, filtar och många härliga skratt. 


Jag blir varm i kroppen av att hitta glädjen i människor, njuta av dagen och tillsammans med min man flyta in i vårt nätverk igen.


Vi har haft och HAR en underbar söndag. 


Life is great!!! 


Love / Cat 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv