The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

måndag 25 juni 2012

BOOST YOUR FEMALE HORMONES....





Det är riktigt sexigt att invänta sin 50 årsdag. Det är otroligt stimulerande att ta tag i träning, nya mål och att låta livet komma ikapp kroppen. Jag har levt ett galet liv där kroppen har fått utstå prövningar utöver det mesta. Under början 90-talet arbetade jag som stuntkvinna i de flesta svenska filmproduktioner. Det är det inte så många som vet. Jag har brunnit, blivit skjuten, påkörd och slängd i iskallt vatten och blivit släpad på grusgångar. Utövat fall från höga höjder och slängt mig in igenom glasfönster med rep i Hamiltonfilmerna. Under dessa år tog jag även flygcertifikat för A- klass - flugit Cessna, Piper Cherokee och Supercub och tog samma år dykcertifikat i Mexico. Mina hormoner - adrenalin och "stresshormonerna" har legat på topp i snart 30 år. Det är inte så konstigt att jag valt vägar inom kampsporten med den offensiva delen som drivkraft. Därefter kom viktträning och kroppsbyggning in som en naturlig följd. Den dagen jag skriver mina memoarer... well... det kommer sätta ett avtryck och förmodligen göra intryck. MEN det är inte därför jag skriver detta inlägg. 




Jag vill öka förståelsen över hur våra hormoner styr vårt liv. Manligt som kvinnligt. Att låta de naturliga hormonerna få arbeta optimalt har alltid varit en passion för mig. Jag började med p-piller under en tonårsperiod då jag inte förstod bättre, men slutade med det vid 21 års ålder. Efter det har inte ett hormon preparat kommit innanför mina fysiska väggar. Jag vet att många tror att det är så tack vare mina år inom tävlingssektorn.... Men vet ni.. Trägen vinner. Jag har kämpat med att bygga upp min kropp sedan jag var 3 år med balett som intro tätt följt av elitsimning, gymnastik, judo och därefter det som fortfarande är min passion..


Väcker jag din nyfikenhet? Bra.. Kvällen är sen och sängen nära... To be continued... I have a story to tell...


Love / Cat 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv