The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

lördag 9 juni 2012

GORGEOUS MIDDLEAGE LIFE.....





Konstaterandet är ett faktum. Jag är medelålders. Jag förändras och transformeras med allt vad det innebär. Jag inser att jag i många situationer behöver tänka om. Med kosten, träningen, livstempo och målsättningar inför framtiden, både privata som yrkesmässiga. 


Det härliga är att insikten är så speciell. Kroppen och själen är just nu i en otroligt spännande fas, där jag känner mig vackrare och klokare än någonsin. Vår kärleksrelation påverkas enormt av detta. Känslorna växer sig allt djupare och våra personligheter formas allt mer vackert sammanflätade in i nästa tidsepok i våra liv. 


Så många insikter, så många beslut tagna och så mycket planer om dagen, nuet och framtiden. 


Just nu i skrivande stund är klockan 04:51 och jag har varit vaken i två timmar. Den senaste veckan har i princip bestått av väldigt lite sömn, något jag inte är van vid. Jag sover normalt som ett barn, tungt, skönt och sorglöst.


Jag har valt att skriva om det som händer, lite i taget. Dels för att dela med mig om det som nu blir mitt nya liv framöver och dels för att ha min egen dokumentation som en spännande läsning. Det har alltid varit syftet med min blogg - en vuxendagbok som speglar mitt liv, på gott och på ont. Om någon annan finner det intressant och givande är ingen gladare än jag. Men för mig handlar det mer om behovet av att skriva och summera det som rör sig i livet och tankarna. Följ gärna med mig på min resa för maximal balans mitt i livet! 


Idag fattade jag en del viktiga beslut och mål. Nästa år i april fyller jag 50. Då ska jag vara i den bästa formen någonsin i mitt liv. Det blir en utmaning då jag alltid hållit kropp & knopp på topp. Men utan mål kan jag inte fungera - små som stora. Jag har haft en lång period med vägskäl och tuffa törnar. Idag är första dagen på mitt nya liv - och första delmålet är att skriva ned det beslut jag tagit på papper. Detta för att följa min egen väg mot toppen! Just love the feeling!!


Det är mycket nu....  


Love / Cat 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv