The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

torsdag 21 juni 2012

IT´S GROWING!!!





Om jag hade vetat... Om jag hade lyssnat till min inre längtan.. Om.. OM inte varit... kan jag garantera att jag varit med växthus för många år sedan. Känslan av att göra entre i landet "Never Stop Growing" är en magisk upplevelse, där jag följer mina bebisars växtkurva med ett intresse som nästan går överstyr. Det växer så det knakar, vi har garanterat sparat in de flesta inköp av det vi älskar att äta, Ruccola, Romansallad, gräslök, palsternackor, paprika.... det tar inte slut!! Jag når Nirvana varje gång (läs - minst tre gånger per dag) när jag besöker mitt Paradis och skördar för att återigen njuta av de mest smakfulla grönsaker och örter. Jag har en sak att bekänna. Jag avskyr att ha gröna växter och blommor i mitt hem. Jag får de mest enkla växter att dö en kvalfull död inom en trist, tidig livslängd. MEN när det kommer till det som jag kan använda i min vardag, njuta av dofter, smak och veta att det är galet kvalitativt... makes me spin.. Just nu... There is a party going on... in my Växthus... Det växer så det knakar... Rabatterna ligger inte långt efter.. Rabarber, mynta, hallon, nässlor - det tar aldrig slut.. 




Jag tror jag har varit trädgårdsmästare i "The Garden of Eden".... i ett tidigare liv. Det finns ingen annan förklaring till denna fantastiska känsla. 




Tänk om det hade funnits en bloggfunktion med smak, lukt och njutning? Det blir mitt nästa mål..


Love / Cat 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv