The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

tisdag 25 oktober 2011

WHEN THINGS REALLY GOES WRONG...


...Jag fick idag ett besked som berörde mitt hjärta och själ. En vän sedan många år valde för ett par dagar sedan att ta sitt liv. En vän, jag haft i min tillvaro under många år. En vän jag redan från första dagen vi lärde känna varann, visste var en trasig själ. Men en fighter, som förde en ständig kamp emot sina inre demoner. En varm fin person som som jag följt under relationer där båda inneburit barn. Mina tankar går idag till hans familj, hans barns mödrar och framförallt hans barn. Att behöva leva med tanken av att en förälder väljer den enkla vägen för sig själv att avsluta den inre plåga som funnits i hans så rastlösa själ, att efter år av egenhändigt valda temporära lösningar för att dämpa sin ständiga ångest, nu valt att avsluta sin tid på jorden. Hur tacklar man detta som son/dotter? Hur tänker man som familjemedlem? Då jag kände honom MER än väl vet jag att detta beslut var det enda som kunde ge honom ro, men den väg som gav den värsta eftersmak för de som finns kvar i de obegripliga.

Jag har levt ett mycket speciellt liv, och har, precis som många andra, erfarenheter som skapat den produkt och person jag är idag och blir än mer övertygad om det som mitt mantra. Det handlar inte om hur man HAR  det, utan om hur man TAR det. Jag har tack vare mitt liv kunna göra val och skapa ett liv basert på optimism, glädje, ovillkorslös kärlek och lycka. Men det har jag gjort själv, inte tack vare eller på grund av någon annan.

Idag är tankarna många över vad som skiljer oss åt, som har våra bagage - där vissa äts upp, blir självdestruktiva och i som detta fall väljer att avsluta den vackraste av gåvor - LIVET!! Eller de av oss som vänder tuffa, svåra stunder till att klättra i himlatrappan och skapa glädje som kommer ur erfarenhet och som skapar LUSTEN av att lyfta och stärka andra?

You tell me... Hur går Dina tankar i en stund som denna??... Det känns orättvist för de efterlevande barnen, jag gråter en tår för dem och deras bearbetning av sorg.. Samtidigt som jag äntligen vet att J fått frid. Dualismen har fått en annan skepnad...

Likaså respekten och glädjen över de som finner och förstår den äkta livsglädjen..

Ikväll ägnade vi mycket tid till diskussion kring detta.... Det borde alltid finnas tid för eftertanke då vad som helst kan drabba vem som helst..

Mitt hjärta och mina tankar är hos Dig, J... & Din familj.... All kärlek och styrka... Take care of yourself up there... I am sure they will take good care of you.... See you in heaven...

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv