The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

onsdag 26 oktober 2011

HOW TO ABUSE A HEART & SOUL EMOTIONALLY....

Tankens kraft kan försätta berg... Tankens kraft i mina ögon har även förmågan att kunna döda en tanke och en själ när en älskad tå blir trampad på. Avsaknad av en normal kommunikativ förmåga, utan en fungerande empati för medmänniskor kan förgöra en som redan ligger. Nu är inte fallet så. Den sista idioten är inte född. Men det sista ordet är heller inte sagt. Nåde den som kliver innanför de integritetsramar som är livets identitet.

Jag kommer ALDRIG att ha känslor som hat eller aggressivitet, men du kommer att mötas av en kyla som även kan få en ljummet, avsvalnat hjärta att frysa till mer än is. Emotionell utpressning är den värsta av former, att missbruka ett redan nedbrutet förtroende i hoppet om att förstöra och förgöra.... Blir bara ett bakslag - återigen. What goes around... always comes around... Min ilska blir blir min styrka. Min styrka blir den dörr som stängs än mer. För att ägna tid framåt, inte åt bitterhetens kranka eftertanke om hur hämnden ska bli ljuv.... It will never happen...

Starkare än någonsin, med en övertygelse om att det jag visste från början, det jag var förberedd på, nu är dags att mantla... Mmmm... How I LOVE the feeling!!


Watch out - I will be there... without yout knowledge...

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv